™вропейський вим≥р ”крањни

 онцепц≥¤ зм≥сту осв≥ти ћета та завданн¤ осв≥ти ќсновн≥ принципи осв≥ти ћетоди впровадженн¤ ‘орми впровадженн¤ ƒоробки ‘отогалере¤


™вроклуб ¬еселка


И √лавна¤

И ≤стор≥¤ клубу
И Ќапр¤мки д≥¤льност≥

И «добутки клубу

И ѕлани на майбутнЇ

И ѕлан роботи на р≥к

И  ер≥вник ™вроклубу










—учасна школа маЇ спри¤ти розвитков≥ демократичноњ культури, формуванню, необх≥дних дл¤ проживанн¤ у Ївропейському сп≥втовариств≥ компетентностей, пол≥тико-правових ≥ соц≥ально-економ≥чних знань.

‘орми впровадженн¤ знань про ™вропу

‘орми та методи впровадженн¤ знань про ™вропу на сучасному етап≥ мають особливе значенн¤. —аме сьогодн≥ прогрес сусп≥льства зумовлюЇ нове ставленн¤ до метод≥в, засоб≥в та форм навчанн¤. Ќин≥ пров≥дну роль в≥д≥грають ≥нформац≥йн≥ та комун≥кац≥йн≥ технолог≥њ, нов≥ ≥нтерактивн≥ форми навчанн¤. √армон≥йне поЇднанн¤ ≥снуючих п≥дход≥в до застосуванн¤ всього дидактичного комплексу передовоњ педагог≥чноњ думки може гарантувати максимальний усп≥х у процес≥ запровадженн¤ ≥нтегрованого курсу "™вропейськ≥ студ≥њ". ¬ наш час ≥снуЇ досить багатий арсенал в≥тчизн¤ного та заруб≥жного досв≥ду щодо застосуванн¤ р≥зних способ≥в та вар≥ант≥в впровадженн¤ ≥нтегрованих знань про ™вропу. “ак, курс про Ївропейськ≥ знанн¤ можливо застосовувати:

Х ¤к окремий навчальний предмет або курс за вибором;

Х ¤к ≥нтегрована, м≥жпредметна форма роботи;

Х ¤к позакласна та позашк≥льна д≥¤льн≥сть;

Х ¤к елемент роботи шк≥льних клуб≥в та об`Їднань;

Х ¤к елемент, що впроваджуЇтьс¤ засобами ≥нформац≥йних та комун≥кац≥йних технолог≥й;

Х шл¤хом застосуванн¤ ≥нтерактивних педагог≥чних метод≥в та прийом≥в навчанн¤.

як окремий навчальний предмет курс "™вропейськ≥ студ≥њ" можна використати за умов введенн¤ курсу за вибором, найчаст≥ше в старших класах, що не т≥льки в≥дпов≥датиме ≥нтересам п≥дл≥тк≥в, а й спри¤тиме формуванню важливих дл¤ них компетентностей усв≥домлено, виважено ≥ за власним бажанн¤м. —аме такий п≥дх≥д пов`¤заний нер≥дко з вже ≥снуючими знанн¤ми та навичками, набутими учн¤ми в процес≥ вивченн¤ ≥нших навчальних дисципл≥н, зм≥ст ¤ких пов`¤заний з Ївропейським контекстом. —творений, ¤к курс за вибором, окремий курс "™вропейськ≥ студ≥њ" буде спри¤ти встановленню м≥жпредметних зв`¤зк≥в, знаходженню взаЇмопов`¤заних м≥ж собою аспект≥в вивченн¤ того чи ≥ншого факту чи ¤вища, усв≥домленню ц≥л≥сноњ картини Ївропейського сусп≥льного, наукового, економ≥чного та ≥нформац≥йного простору. « огл¤ду на новий проект Ѕазового навчального плану середньоњ загальноосв≥тньоњ школи знанн¤ про ™вропу ¤к окремий навчальний предмет можливо в≥днести до галуз≥ "—усп≥льствознавство", зм≥ст ¤коњ спр¤мовуЇтьс¤ на громад¤нську осв≥ту, засвоЇнн¤ учн¤ми соц≥альних та правових норм, ≥дей гуман≥зму та демократичних ц≥нностей.(Ѕазовий навчальний план загальноосв≥тн≥х навчальних заклад≥в (основна та старша школа). ѕроект//ќсв≥та ”крањни.-є54.-9 липн¤ 2002 р.) ≤ншою формою впровадженн¤ курсу "™вропейськ≥ студ≥њ" може бути ≥нтегрована, або м≥жпредметна форма. “ака форма передбачаЇ поелементне включенн¤ знань про ™вропу до р≥зних шк≥льних предмет≥в у вс≥х ланках загальноосв≥тньоњ школи. Ќеобх≥дно зазначити, що окрем≥ базов≥ навчальн≥ предмети вже вм≥щують елементи таких знань. “ому систематизац≥¤ та спр¤муванн¤ њх в Ївропейському контекст≥, а також ≥нтегруванн¤ нових елемент≥в та п≥дход≥в до вже ≥снуючих надасть б≥льшоњ привабливост≥ та зац≥кавленост≥ дл¤ учн≥в, а дл¤ вчител¤ надасть можлив≥сть застосувати ≥нтерактивн≥ форми навчанн¤ в поЇднанн¤м з сучасними осв≥тн≥ми технолог≥¤ми формуванн¤ знань про ™вропу. ≤нтегруванн¤ знань можливе ¤к на початков≥й ступен≥ навчанн¤, так ≥ в середн≥й та старш≥й школ≥. ќкрем≥ елементи зм≥сту можливо впроваджувати ¤к в вар≥ативну частину предмет≥в, так ≥ в ≥нвар≥антну. ƒоц≥льно запропонувати ≥нтегрувати вищезазначений зм≥ст до таких навчальних предмет≥в ¤к св≥това ≥стор≥¤ та ≥стор≥¤ ”крањни, географ≥¤, украњнська та заруб≥жна л≥тература, ≥ноземн≥ мови, основи правознавства, ≥нформатика, а також до навчальних курс≥в "Ћюдина ≥ св≥т", "ѕрава людини", "√ромад¤нська осв≥та", "ќзнайомленн¤ з оточуючим св≥том", "ќснови еколог≥њ", "ќснови економ≥ки", "Ћюдина ≥ сусп≥льство", "¬сесв≥тн¤ ≥стор≥¤", "ћистецтво" та ≥нш≥. ќкр≥м того, знанн¤ про ™вропу можуть бути вдало ≥нтегрован≥ у природничо-математичний комплекс навчальних дисципл≥н, оск≥льки так≥ аспекти, ¤к природничо-еколог≥чн≥, економ≥чно-математичн≥, ≥нформатизац≥йн≥ допоможуть збагатити комплекс знань, ум≥нь та навичок ≥ спри¤тимуть дос¤гненню необх≥дних компетентностей щодо вм≥нн¤ лог≥чно мислити, застосовувати анал≥тичну та лог≥чну посл≥довн≥сть, бути ≥нформац≥йно грамотним. ќдн≥Їю з важливих форм впровадженн¤ зм≥сту ≥нтегрованого курсу знань про ™вропу Ї позакласна та позашк≥льна робота з учн¤ми. ¬икористовуючи гармон≥йне поЇднанн¤ класно-урочноњ та позакласноњ форми дл¤ школ¤р≥в створюЇтьс¤ атмосфера, ¤ка спри¤тиме розвитку громад¤нськоњ позиц≥њ, причетност≥ до Ївропейських ц≥нностей та Ївропейського громад¤нства. ÷е надасть можлив≥сть учнев≥ не т≥льки дов≥датись про багату Ївропейську спадщину, а й в≥дчути себе громад¤нином ™вропи, ви¤вити активну позиц≥ю щодо своњх можливостей д≥¤ти в Ївропейському простор≥. “акими формами позакласноњ роботи можуть бути навчально-виховн≥ програми: "ћи в ™вроп≥", "”крањна - Ївропейська держава", "™вропейська та св≥това спадщина", " я - громад¤нин ™вропи". ÷≥кавими формами виховноњ роботи можуть бути р≥зноман≥тн≥ творч≥ конкурси, що в≥дображають Ївропейську спадщину та мистецтво, дос¤гненн¤ з розвитку ≥ноземних мов та л≥тератури, Ївропейськоњ науки та техн≥ки, конкурси сусп≥льного спр¤муванн¤. ќкр≥м того, при застосуванн≥ вс≥х вищеназваних форм роботи з учн¤ми педагоги можуть орган≥зовувати творч≥ зустр≥ч≥, лекц≥њ та екскурс≥њ, листуванн¤, ≥нтернет-контакти, диспути та конференц≥њ, ол≥мп≥ади та проекти. ≈фективною формою залученн¤ школ¤р≥в до Ївропейських знань може бути участь у робот≥ р≥зноман≥тних шк≥льних клуб≥в - "™вроклуб", клуб ёЌ≈— ќ, дит¤чих громадських та молод≥жних орган≥зац≥й, органах шк≥льного самовр¤дуванн¤. —прийн¤тливою також може бути ≥н≥ц≥атива педагог≥в ≥ учн≥в у застосуванн≥ ≥нформац≥йних та комун≥кац≥йних технолог≥й шл¤хом створенн¤ шк≥льних веб-стор≥нок, виданн¤ шк≥льних бюлетен≥в Ївропейського спр¤муванн¤, членства в осв≥тн≥х м≥жнародних програмах (наприклад, "™вропа в школ≥") та осв≥тн≥х мережах ("I'Earn"). —творюючи умови дл¤ набутт¤ необх≥дних Ївропейських компетентностей дуже важливо орган≥зувати навчально-виховний процес таким чином, щоб серед учасник≥в панували демократичн≥ в≥дносини, повага до прав та свобод, толерантне ставленн¤, в≥дчутт¤ гордост≥ за соц≥альн≥ ≥ економ≥чн≥ дос¤гненн¤ людства та власну участь у сусп≥льному житт≥, активна життЇва позиц≥¤, повага до загальнолюдських ц≥нностей.
—айт створив учень 8-¬ класу —«Ўє15м.Ќ≥жина  уровський ¬олодимир  
Hosted by uCoz